Grzegorz Buchal, az Opel Szentgotthárd igazgatója arról beszélt, hogy izgalmas évnek néz elébe a gyár. „Fontos mérföldkövek következnek rögtön az év elején. Arra készülünk, hogy február közepén elkészül a 9 milliomodik motor, a Flex üzem nem sokkal később átlépi az egymilliós gyártott darabszámot, márciusban pedig ünneplünk: 25 éves lesz az első magyar személyautó, a Szentgotthárdon gyártott első Opel Astra. Ami pedig a termelési volument illeti, az idei évben 2016-hoz hasonló számokat várunk". Szentgotthárdon az Opel eddig 1.4 milliárd eurót fektetett be: a motorgyár az Opel legnagyobb ilyen üzeme, amely több mint 2000 embernek ad munkát.
A hazai Opel eladásokban a növekedés tavaly megtorpant, személyautó eladásokban 6 százalékos volt, ami alacsonyabb, mint a piaci átlag. Ezzel együtt is a pénzügyi válság, 2009 óta most talált a legtöbb Opel gazdára Magyarországon, összesen 10.536 darab. Az Opel mind a személyautó eladásokban, mind pedig a kishaszon járművekkel együtt számított összeladásokban a harmadik helyen végzett. A valóságos képhez viszont hozzátartozik, hogy - a Magyar Gépjármű Importőrök Egyesületének statisztikája szerint is - 2016-ban növekedett a re-export, ami jelentősen torzítja az értékesítési adatokat. A forgalomból kivont járművek figyelembe vételével számított tényleges hazai statisztika az Opel esetében nagyobb piaci részesedést és második helyezést is jelent mind a személyautó piacon, mind pedig összeladásokban.
A mérsékeltebb növekedés okai között Koncz Gábor ügyvezető igazgató első helyen több fontos húzó modell limitált elérhetőségét nevezte meg. „Nem volt elég Astra Sports Tourerünk, ami mind a magánvásárlók, mind a flotta ügyfelek körében nagyon népszerű és ugyanez volt a helyzet az utóbbi évek másik sikermodelljével, a megújult Mokkával is. Az év során voltak olyan időszakok, amikor fél évet is kellett várni Astra Sports Tourerre illetve Mokka X-re. Az sem segítette az eladásokat, hogy az Opel zászlóshajója, az Insignia modellválltás előtt áll, hiszen sokan már az új Insigniát várják."
Az Opel 2017-ben 7 újdonságot mutat be. Ezek közül az Ampera-e elektromos autó még nem jut el Magyarországra, az új Insignia, az Insignia Sports Tourer és Country Tourer viszont igen. Népszerű és egyre növekvő szegmensbe érkezik két Opel crossover: a kisebb Crossland X, amely a Merivát váltja föl, már nyáron itt lesz, a nagyobb Grandland X az év vége felé érkezik és mellette megmarad a kínálatban az Opel népszerű hétülésese, a Zafira. Az újdonságok sorát a Vivaro ősszel debütáló exkluzív, személyautós változata egészíti ki.
Koncz Gábor hozzátette: „Az idei esztendőtől nagyon fontos újdonság az Opel Flexcare, ami azt jelenti, hogy autóinkat a 2 éves gyári garancián túl 4 éves korukig vagy 120.000 kilométerig a gyárival azonos, teljes körű garanciával értékesítjük, amely a használat függvényében, méltányos díjazás ellenében akár 5 évig vagy 200.000 kilométerig meghosszabbítható. Ez is segíthet abban, hogy tovább növekedjünk, hogy 2017-ben ismét dobogós helyen végezzünk az értékesítésben - mint az elmúlt több mint negyed században mindig - és hogy az Opel tovább erősítse pozícióját, mint a legnépszerűbb magyar márka, amiből közel félmillió fut a hazai utakon."
Európában tavaly az Opel 2011 óta a legtöbb autót adta el, mintegy 1,16 milliót, ami 46 ezerrel több, mint egy évvel korábban. Piaci részesedése lényegében nem változott, 5.73 %. Mindezt annak ellenére érte el a cég, hogy legnagyobb piacán, az Egyesült Királyságban a Brexit következtében mind volumenben, mind piaci részesedésben jelentős veszteségeket szenvedett el. A legsikeresebb modell a 2016 Év Autója, azaz az Astra volt, amiből 285.000 talált gazdára (25 %-al több, mint a 2015-ös Astra eladások). A magyar piacon az Astra a kompakt kategóriában második (Astra J és K együttesen), az egyterűek között viszont a Meriva kategória első volt tavaly.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.