Az olaszországi taxisok hatodik napja sztrájkolnak az ágazat liberalizációja ellen szigorú szabályozást követelve. Ezzel szemben a szenátus nemrég az év végére halasztotta a személyszállítás szabályozását, kedden pedig a képviselőház szavaz a halasztásról. A taxisok szerint a szabályozás késleltetése a teljes liberalizáció előjelének számít. Azonnali találkozót követelnek Graziano Del Rio infrastrukturális és közlekedésügyi miniszterrel.
Federico Rolando a Federtaxi olasz taxis szakszervezet vezetője hangsúlyozta, hogy az ágazat liberalizációja a taxisok munkájának ellehetetlenítésével egyenlő. Az olasz fogyasztóvédők szerint azonban a taxisok csak saját tariffájukat védik, miközben a kínálat szélesítése az utasoknak kedvezne.
Meglepetésre Virginia Raggi római főpolgármester a taxisok mellett állt ki, hangoztatva, hogy nem lehet felülről jött döntéseket rájuk kényszeríteni.
A Corriere della Sera olasz napilapban megjelent adatok szerint a több mint 2,7 millió lakosú Rómában 7800, az 1,3 milliós Milánóban 4900 taxi dolgozik. Öt kilométeres távolságért napközben Milánóban 8,75 euró, az olasz fővárosban 7,85 euró a fuvardíj.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.