Az építőipar mélyrepülésének éveiben is növelni tudta bevételét a burgenlandi központú Leier csoport magyarországi leányvállalata, a Leier Hungária Kft. A győri székhelyű vállalat harminc éve van jelen Magyarországon, az utóbbi időkben vált piacvezetővé a szerkezeti építőanyag-gyártás terén. A magyar kormány csütörtökön stratégiai megállapodással erősítette a Leier hazai pozícióját, amely leginkább az exportpiac bővítésében látja kiutat.
A stratégiai partnerség aláírása alkalmából Szijjártó Péter államtitkár méltatta az építőipari cég válság során tanúsított stratégiáját. Hasonlóan a 2010 utáni kormánypolitikához, a Leier nem túlélni akarta a gazdasági krízist, hanem lehetőséget látott a válságban, a beruházásokra, bővítésre - emelte ki a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára. A sorban a harminchetedik stratégia megállapodás segíti a Leier körüli magyar beszállítói hálózat kis- és középvállalatait is, illetve mint első osztrák hátterű partner, szorosabbra vonja a gazdasági kapcsolatokat Ausztriával.
A Leier Hungária az elmúlt két évben több nagyarányú beruházást hajtott végre. 2012 május elején adták át a kétmilliárdos beruházással elkészült üzemüket Győrben, amellyel kilencre növekedett a cég magyarországi gyártóbázisainak száma. A legújabb technológiát felhasználó vasbetongyár hetven új munkahely létesítését jelentette. 2013 őszére pedig befejeződtek a cég győri központjának, a három hektáron elterülő Leier City Center építési és felújítási munkálatai. Szijjártó államtitkár beszédében utalt arra, hogy a Leier 2014-ben is új beruházásokra készül. Ezt megerősítette a vállalat ügyvezető igazgatója is a Figyelő kérdésére adott válaszában. Komlós Andor elmondta, idén a termékportfólió bővítésére készülnek, elsősorban a vasútépítéshez és vízelvezetéshez kapcsolódó új termékekkel kívánnak piacra lépni. A termékbővítés új munkahelyekkel is járna, bár Komlós szerint még korai lenne az új foglalkoztatottak létszámának meghatározása.
|
A Leier Hungária már így is a legszélesebb építőanyag termékskálával rendelkezik a piacon, portfóliójuk a beton falszerkezetektől a födémrendszereken keresztül a környezettechnikai és mélyépítő termékekig terjed. A cég legújabb slágerterméke a Durisol zajárnyékoló falszerkezet, amelyet az MO-ás autópálya és a magyarországi vasútvonalak építésénél is használtak. Komlós elmondta, cége az idei évben is számít exportpiacuk bővülésére, és erre lehetőséget éppen az említett zajvédő és a hozzá kapcsolódó kiegészítő termékek értékesítése útján kívánják elérni. A Leire Hungária az utóbbi években is széles termékpalettájának köszönthette növekedését. Főként mélyépítési, díszburkolat és vasúti építéshez hasznosított termékei bizonyultak jövedelmezőnek, míg a magasépítéshez kötődő termékeik forgalma még mindig csökkenőben van- mutat rá az építőipar árnyoldalaira a Leier ügyvezetője.
A 2012-ben 16,4 milliárdos nettó árbevétel mellett 1,4 milliárd forintos adózott eredményt könyvelhetett el a cég, amely lehetővé tette, hogy 900 millió forintot fizessenek ki osztalék és részesedés címen. A 2013-as évtől is hasonlóan jó adatokat várnak, amelyekbe már beleszámítanak a tavalyi év autópálya és vasúti munkálatai is. Komlós Andor ügyvezető ezen túl mégis azt reméli, egy-két éven belül végre beindulhat a lakásépítés is Magyarországon. Mint elmondta, ahhoz, hogy a hazai lakásállomány százévente megújuljon évi 40 ezer lakásépítésre lenne szükség. Ez a szám jelenleg azonban csak a hat-hétezret éri el.
A Leier Hungária az idén is folytatja négy éve megkezdett szakképzési programját, melynek keretében az ország egyetemein ismertetik a legújabb építészeti trendeket és építőanyag-technikákat. Az ötállomásos előadássorozaton való részvételért a mérnökök és építészek kreditpontokat kaphatnak, a képzési program idén Győrből indul január 15-én.
A Leier cégcsoport első vállalkozását 1965-ben, a burgenlandi Horitschonban hozta létre Michael Leier. Az 1970-től döntően a betoniparban és építőiparban tevékenykedő társaság napjainkra a nemzetközi piac több üzletágában is sikeresen tevékenykedő, dinamikusan fejlődő vállalatbirodalommá vált, amely hat országban (Ausztriában, Magyarországon, Lengyelországban, Szlovákiában, Romániában és Horvátországban) 37 működő telephellyel rendelkezik, 2000 alkalmazottat foglalkoztat, és mintegy 200 millió eurós (60 milliárd forintos) éves forgalmat bonyolít.