brusszel


BKV: Füstbe ment érvek

Figyelő Online - Váczi István
2013.08.10  14:00   
mail
nyomtatás
A BKV stabil, kiszámítható finanszírozása semmivel sincs közelebb, mint három éve.
Tarlós István főpolgármester szemmel láthatólag vidáman kalauzolta körbe az újságírókat a lényegében már kész 4-es metróban. Rá is fér az alkalmi jókedv a városvezetőre, mert eddig nem sok örömet okozott számára sem a metró, sem az egész Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV), lényegében folyamatos tűzoltással telt az elmúlt közel három éve.

Ha nem jön közbe váratlan esemény, a mindennel együtt 452,5 milliárd forintba kerülő metróvonalat jövő tavasszal - naná, a parlamenti választások előtt - végre átadhatják. A BKV-vel kapcsolatban azonban nem sokkal derűsebb a kép, mint másfél évvel ezelőtt, amikor Tarlós István kijelentette: „a BKV nem az én csődöm".

Krízishelyzet

Akkoriban szinte kilátástalannak tűnt a cég helyzete a zsinórban lejáró, összesen több tízmilliárdos bankhitelek miatt. A krízishelyzetet végül az oldotta meg, hogy az állam garanciát adott a megújított hitelkeretek visszafizetésére.

Akkoriban minden érintett arról beszélt, hogy ez a helyzet nem ismétlődhet meg, és záros határidőn belül megállapodás születik a kormány és a főváros között, amely hosszú távon biztosítja a budapesti közösségi közlekedés finanszírozását.

Csordogáló milliárdok

Ebből azonban egyelőre nem lett semmi, sőt, a BKV finanszírozása rövid távon kiszámíthatatlanabb, mint valaha. Tarlós nyár elején azzal állt a közvélemény elé, hogy a hiányzó 24 milliárdot megkapja a főváros a kormánytól. Ez azonban nehezen kezdett csordogálni.

A központi költségvetésben szereplő 10 milliárd időarányos részét csak júliusban utalta át az államkincstár Budapestnek, a múlt héten pedig megjelent egy kormányhatározat 7 milliárdos kiegészítő támogatás biztosításáról. Az utalás időpontjáról azonban nincs benne szó, nem is beszélve a további 7 milliárdról.

A korábbiak alapján valószínűleg a pénz akkor érkezik meg, amikor a főváros, a közlekedésszervezést végző Budapesti Közlekedési Központ, valamint a BKV elég hangosan nyomja a kormánynál a vészcsengőt: ha nem jön újabb pénzadag, leáll a verkli. A hosszú távú finanszírozás továbbra is csak ígéret, pontosabban: „folynak róla a tárgyalások".

A témáról és a járműcserékről részletesen a Figyelő hetilap augusztus 8-i, idei 32. lapszámában olvashat.

mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200