brusszel


Divatipar: magyar áttörésre várva

Figyelő Online - Tóbiás Tas
2013.11.11  07:00   
mail
nyomtatás
Kezdik meghódítani a külföldi piacokat a hazai divatszakma legjobb tervezői, de egy igazi világmárka felépüléséhez továbbra is hiányzik néhány feltétel.
Pár hete tartották a hazai divatélet egyik legrangosabb eseményét, a Toni & Guy Fashion Week Budapest divatbemutatóját. A rendezvényen a legjobb magyar tervezők közül hatan mutatták be 2014-es tavaszi/nyári kollekciójukat a színültig telt Palazzo Dorottya főtermében. A népszerűség nem meglepő, hiszen az utóbbi években egyre többet hallani magyar tervezők nemzetközi sikereiről.

Milliárdos terv

Az utóbbi néhány évben a magyar befektetők is elkezdtek odafigyelni a piacra. A PortfoLion színre lépése óta jelentős változások történtek például a Nanushka életében. Kezdésként a tervezővel, Sándor Szandrával közösen egyeztetve egy profi menedzsmentcsapatot toboroztak. Fő céljuk a nemzetközi értékesítés kiterjesztése és az ezzel járó gyártási folyamatok hatékonyabbá tétele, miközben az alapító teljes figyelmét a tervezésre fordíthatja.

A Kovács Györgyi vezette csapat kezdeti eredményei biztatók, hiszen a befektetés óta a korábbi 30 bolt helyett már a világ 27 országában közel 150 üzletben vannak jelen. A dolgozói létszám négy és félről tizennyolcra emelkedett, a 2013-as őszi/téli kollekció eladásai pedig több mint háromszorosára nőttek a múlt évihez képest. A cég új formájában tavaly, az első nem teljes üzleti évben 65,4 millió forint árbevételt ért el, de a gyors növekedés tudatában Sándor Szandra célja néhány éven belül az egymilliárdos szint elérése.

Újabb befektetések jöhetnek

A USE unusednél még nagyon friss a tőkebefektetői jelenlét, de az már így is látszik, hogy ők is nagy hangsúlyt fektetnek az értékesítési csatornák kiépítésére. Vannak már ügynökeik New Yorkban, Londonban, Párizsban, és tervbe vették egy budapesti flagship - nagy, a márkát reprezentáló - bolt megnyitását is. Kovács Zoltán cégvezető szerint a márka nemzetközi felfuttatása után befektetőjüknek reális cél lehet egy nagyobb nemzetközi divatháznak továbbadni a vállalatot.

Mivel a Jeremie programban 2015 végéig még tízmilliárdos nagyságrendű forrásokat kell kihelyezni, a divatszakmában többen várják, hogy a pénzügyi befektetések folytatódnak. Lenne is rá igény. Merő Péter, a Peter Mero márka tervezője például elkezdte fontolgatni befektető bevonását, hogy a befolyó pénzből teljes alkalmazású varrónőkkel egyenletes szinten tudjon gyártatni.

A témáról részletesen a Figyelő hetilap november 7-i, idei 45. lapszámában olvashat.

mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.