- Az összes üzletág ideköltözik?
- Folytatjuk a beruházásokat, de nem hozunk ide mindent. Szerencsére az ügyfeleink sem egy helyen koncentrálódnak, így az ország más részein is érdemes fejlesztenünk. Összesen körülbelül 30 telephelyet működtetünk az országban.
- Tudják kezelni a júliusban bevezetett használatarányos útdíj hatásait?
- Számos ország vezetett be ilyen díjfizetési rendszert, Németország is, Ausztria is. Arról kell okosan dönteni, mire fordítja egy ország a beszedett pénzt. Az biztos, hogy a megrendelő számára drágábbá teszi a szolgáltatást.
- Ezek szerint át tudták hárítani?
- Igen, ha megemelkednek a közlekedés, szállítmányozás díjai, azt végső soron az ügyfélnek kell megfizetnie. De ha egy ország infrastrukturális fejlesztésekre költi a beszedett összegeket, abból nem csak a logisztikai szektor tud profitálni. A jobb állapotú utak például csökkentik a közlekedési dugók és a járműkárosodások számát. Szilárdan hiszek abban, hogy annak a pénznek, amelyet a logisztikai vállalatoktól szed be egy ország, ennek a szektornak a fejlődését kellene szolgálnia. A gyakorlatok országonként változnak, de ha Magyarország így dönt, akkor ebből az egész ország profitálhat.
- Milyen Magyarország megítélése a német üzleti, felső vezetői körökben?
- Magyarországra mindig is úgy tekintettek, mint egy igen érdekes országra, és a megítélése Németországban továbbra is kedvező. A német cégek jelentős összegeket fektettek itt be, elég, ha megnézi a miénket, a Lufthansa Technikét vagy a német autóipari vállalatokét. Magyarország érdekes a jó oktatási rendszere és infrastruktúrája miatt, kicsik a kulturális különbségek. Az országnak ezen az ösvényen érdemes maradnia, nem letérni erről versenyképességet romboló dolgokkal.
A teljes interjút a Figyelő hetilap november 7-i, idei 45. lapszámában olvashatja.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.