Figyelő Online
2014.01.29 14:23
Jelentős mértékben, 15 százalékkal emelkedett a Dubaj Nemzetközi Repülőtér forgalma 2013-ban az újabb járatnyitások, és a szélestörzsű gépek szélesebb körű használata miatt - közölte a repülőtéri hatóság szerdán.
A dubaji légikikötő a világ második legforgalmasabb repülőtere a nemzetközi utasok számát tekintve, 2013-ban összesen 66,4 millió utast kezeltek. A várakozások szerint az Egyesült Arab Emírségek repülőterén több utas fog megfordulni, mint London - Heathrow-n és ezzel a világ legforgalmasabb repülőterévé válhat a nemzetközi forgalom szempontjából. A Heathrow forgalma az előző évben 72,3 millió utas volt, amely 3,4 százalékkal több az előző évihez képest.
Piaci elemzők szerint a dubaji reptér utasforgalmának ekkora mértékű megugrása elsősorban a turizmusnak és az üzleti élet aktivitásának köszönhető. Emellett az Emirates és a flydubai légitársaság - amelyek bázisként használják a repteret - folyamatosan új járatokat nyitnak elsősorban Afrikába és Kelet-Európába. Egyedüliként a világon Dubajban már külön terminálon szolgálják ki az Airbus A380-as gépeket, amelyből csak az Emirates 44-et üzemeltet és összesen 140 darabot rendelt a világ legnagyobb utasszállítójából.
A legtöbb külföldi utas Indiából érkezett Dubajba, számuk 14 százalékkal 8,4 millióra emelkedett, Nagy-Britanniából 5,1 millióan érkeztek az öböl-menti városba, 19 százalékkal többen, mint egy évvel korábban. A légiáru-forgalom új rekordot döntött, a repülőtéren 2013-ban 2,44 millió tonna árut kezeltek.
Az emirátusok másik nagy városának repülőtere, Abu Dzabi is kétszámjegyű utasszám-emelkedésről számolt be, ott 16,5 millió utast kezeltek, amely 16 százalékkal több az előző évihez képest. A tervek szerint ott 2017-től 30 millió utast fogadnak majd, miután befejezték a repülőtér bővítését.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.