Az átalakítás legfontosabb lépése, hogy a vontatási feladatokat végző MÁV-Trakció, valamint a MÁV-Gépészet egyesült a személyszállító MÁV-Starttal, az utóbbi neve alatt. Így már egy integrált személyszállító vállalatot alkotnak.
Kevesebb vezető
Az átalakítás kézzelfogható előnye, hogy majdnem pontosan száz fővel csökkent a vezetői pozíciók száma, amelyek 2010 előtt igencsak megszaporodtak. Az átszervezéstől a társaság 5 milliárdos megtakarítást remél.
Az átalakítás másik nagy, az előzővel szemben még lezáratlan része, hogy uniós kötelezettség miatt külön vállalatba kell szervezni a vasúti pályaműködtetésért felelős egységet.
Több utas, öreg mozdonyok
Pozitív folyamat, hogy a MÁV utasszáma 2010 óta folyamatosan nő. Igaz, ez legalább annyira köszönhető a válságnak és a magas üzemanyagáraknak, mint a menetrendi fejlesztéseknek.
Egyre súlyosabb gond viszont az eszközállomány öregedése: a mozdonyok és személykocsik átlagéletkora 35 év körüli, ami rengeteg meghibásodást okoz.
A MÁV helyzetéről és Dávid Ilona elnök-vezérigazgató megítéléséről részletesen olvashat a Figyelő hetilap február 6-i, idei 6. lapszámában.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.