A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint folytatódik a nyári hónapokban is a turizmus idei évre jellemző növekedése, a jó eredményekben a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP Kártya) kulcsszerepet játszik: júniusban 6,4 milliárd forintot, júliusban pedig közel 10 milliárd forintot költöttek el a kártyabirtokosok turisztikai és vendéglátó-ipari vállalakozásoknál.
A tárca keddi közleményében emlékeztet arra, hogy a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által közölt első félévi vendégforgalmi adatok szerint 2013. január-június között a kereskedelmi szálláshelyet igénybe vevő vendégek száma (3,7 millió fő) majdnem 6 százalékkal, az általuk eltöltött vendégéjszakák száma (9,1 millió éjszaka) közel 5 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva. A beutazó turizmus továbbra is markánsan emelkedik: a külföldi vendégek számában (1,9 millió fő) 8,7 százalékos, az általuk eltöltött vendégéjszakák számában (5 millió éjszaka) pedig 7,8 százalékos növekedést regisztráltak a szálláshelyek. Az idei év első fél évében a belföldi vendégek száma (1,8 millió fő) kicsivel több, mint 3 százalékkal, a vendégéjszakák száma (4,1 millió éjszaka) pedig 1,6 százalékkal nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. A kereskedelmi szálláshelyek bruttó szállásdíjbevételei 70 milliárd forintot (+9,1 százalék) tettek ki a vizsgált időszakban. A külföldi vendégektől származó szállásdíjbevétel 10,4 százalékkal, a belföldiektől származó szállásdíjbevétel 6,6 százalékkal nőtt. A tárca közleménye szerint a belföldi turizmus jó eredményeiben kulcsszereppel bír a SZÉP Kártya: júniusban 6,4 milliárd forintot, júliusban pedig közel 10 milliárd forintot költöttek el a kártyabirtokosok turisztikai és vendéglátó-ipari vállalakozásoknál.
|
A három kártyakibocsátó vállalat már közel 50 ezer elfogadóhelyi szerződést kötött. Ez a több tízezer, döntően hazai, 80 százalékban vidéki kis- és középvállalkozás a SZÉP Kártya bevezetése óta már közel 83 milliárd forint bevételhez jutott a kártya révén. A SZÉP Kártya bevételek hozzávetőleg 65 százaléka (54 milliárd forint) a vidéki elfogadóhelyeknél, míg 35 százaléka (29 milliárd forint) a budapesti elfogadóhelyeknél keletkezett.A KSH adatai alapján a kereskedelmi szálláshelyek idén júniusban realizált SZÉP Kártya bevétele 40 százalékkal haladta meg az Üdülési Csekk és a SZÉP Kártya tavaly júniusi együttes forgalmát.
Jelenleg a szálláshelyek belföldi szállásdíj bevételeinek mintegy ötöde köszönhető a SZÉP Kártyának. Július végére mintegy 22 ezer munkáltató 860 ezer dolgozója rendelkezett SZÉP Kártyával. 2013 első hét hónapjában a kártyákra 46 milliárd forintot töltöttek fel, a költés pedig 38,5 milliárd forintot tett ki. A minisztérium kimutatása szerint továbbra is a vendéglátás zseb a legnépszerűbb, a feltöltések 63 százaléka erre érkezett. A szálláshely zsebre az összes feltöltés 22 százaléka, a szabadidő zsebre pedig a 14 százaléka jutott. A belföldi turizmus élénkítése érdekében a kormányzat nemrég úgy módosította a SZÉP Kártya szabályozását, hogy már nem csak szálláshely-szolgáltatásért, de gyógyfürdő- és strandbelépőért is lehet mindhárom zsebről fizetni. Az OTP Pénztárszolgáltató Zrt. - az egyik SZÉP Kártya kibocsátó vállalat - adatai alapján a zsebek közötti átjárhatósággal nagyon sokan élnek, hiszen a vendéglátás zseb költéseinek negyede, a szabadidő zseb költéseinek pedig a harmada szálláshelyeken történik - áll a közleményben. Összességében a munkavállalók a SZÉP Kártyáikon lévő összeg 40 százalékát szálláshelyeken költik el az NGM szerint.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.