Az IKT-technológiában, a marketingben és a tőzsdei folyamatokban kicsit is jártasak számára nem meglepetés az Apple sikere, ám az elgondolkodtató, hogy az ezüstérmet a Google hozta el a Coca-Cola elől. Pedig a kutatócég nem csupán a médiamegjelenések számából vagy a marketingre költött összegekből indult ki. Súlyozottan vették figyelembe a profittermelő képességet, illetve a részvények árfolyamát is a lista elkészítésekor. (A rangsor főbb adatait lásd külön.) Ráadásul az Apple 28 százalékkal, 98,3 milliárd dollárra (22 600 milliárd forintra), a Google pedig nem kevesebb mint 34 százalékkal, 93,3 milliárd dollárra (közel 21 500 milliárd forintra) növelte márkaértékét.
TAROL AZ INFOTECHNOLÓGIA
Különösen érdekes, ha megnézzük: az első tíz globális márkából immár hat IKT-társaság, sőt néhány hatalmas, kereskedőcégként listázott nagyvállalat (például az élmezőnyben tanyázó 19. Amazon vagy a 28. eBay) szintén az infokommunikációs technológia, pontosabban az internet széles körű elterjedésének köszönheti kiugró világsikerét. A trendek egyértelműek: az IKT-re és az ilyen nagy cégekre irányuló figyelem nem csupán egy szűk, kütyüimádó fogyasztói kör hóbortja, hanem a teljes világgazdaságot alapjaiban átformáló jelenség - állapítják meg a tanulmány készítői.
Ezt támasztják alá a fent jelzett növekedési dinamikák: a 28-34 százalékos bővülés igen alapos változásokat jelez. Annál is inkább, mivel a 4. és 5. helyen álló IBM, illetve Microsoft csupán 4, illetve 3 százalékkal bővült az előző évhez képest. Ez pedig azt (is) mutatja, hogy az infokommunikációs technológiákat szállító multik a mobilitás, illetve a világháló terjedése révén mennyivel jobban húzzák épp a globális gazdaságot, mint az olyan „hagyományos" technológiai mamutok, mint a szoftver- és informatikai szolgáltató megavállalatok. Ez utóbbiak lassuló növekedése gyönyörűen kirajzolja a paradigmaváltás irányát: a friss erővel érkező mobilitásra és internetre fókuszáló óriások tarolnak, míg a lassú titánok elbizonytalanodnak.
A cikk többi része a Figyelő 2013/41-ik számában olvasható el.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.