Jelentős bevételt hozhat a Mediterrán vasúti korridor
Figyelő Online
2014.04.04 15:25
A jövőben jelentős tranzitforgalmi bevételt hozhat Magyarországnak a spanyolországi Almeriából induló, Lyonon, Milánón, Ljubljanán át Záhonyig ívelő Mediterrán vasúti korridor fejlesztése - közölte a MÁV Zrt. pénteken.
Tájékoztatásuk szerint a Mediterrán vasúti árufuvarozási korridort irányító Európai Gazdasági Egyesülés (RFC6 EEIG) közgyűlését a héten rendezték meg Rómában, ahol kialakították a gazdasági egyesülés működésének kereteit, új tisztségviselőket választottak.
A jövőben az egyesülés elnöki tisztségét a spanyol fél látja el, az ügyvezetői és ügyvivői pozíciókban olasz, magyar és szlovén képviselők kaptak mandátumot.
A közgyűlés megvitatta a 2014. évi költségvetési terv keretszámait, a tagok megállapodtak az éves ütemtervben, és további feladatokat határoztak meg az operatív ügyeket intéző milánói iroda részére - tájékoztatott a MÁV Zrt.
Az EU támogatásával 2013 novemberében kezdte meg működését a Spanyolországtól Záhonyig húzódó 6-os európai vasúti árufuvarozási folyosó, a Mediterrán korridor.
A MÁV 2013 decemberében csatlakozott ahhoz a gazdasági társasághoz, amely felelős a 913/2010/EU rendeletben kijelölt öt uniós tagországot érintő korridor működtetéséért - írta közleményében a MÁV Zrt.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.