Megfelelően teljesít a MÁV saját fejlesztésű IC+ kocsija
Figyelő Online
2013.11.28 15:13
Jól teljesített az eddigi akkreditált tesztméréseken a MÁV saját fejlesztésű két IC+ vasúti kocsija az osztrák vasút Amstetten környéki pályáján.
Szabó Anett, a MÁV-START szóvivője a tesztpróbán az MTI-nek elmondta, hogy két héttel ezelőtt kezdődtek el a féktechnikai mérések, amelyek jelenleg is folynak. A fékutak hosszát óránkénti 30, 80, 120, 140, 160 és 200 kilométeres sebességekre mérik.
A MÁV Gépészet Zrt. számítása szerint várhatóan két hét múlva fejeződnek be a mérések az osztrák vasút vonalán, jövőre Svájcban végzik el zajteszteket, ezekből az adatokból áll össze, hogy a jármű megfelel-e a legújabb vasúti közlekedési feltételeknek, és megkaphatja-e a nemzetközi forgalomban történő közlekedéshez szükséges típusengedélyt - tette hozzá a MÁV-START szóvivője.
A MÁV Gépészet Zrt. tájékoztatása szerint a két prototípusnak számtalan vizsgálaton kell átesnie ahhoz, hogy forgalomba helyezési engedélyt kaphasson. A vasúttársaság közölte, hogy júliusban fedélzeti utaskomfort vizsgálaton vett részt az egyik prototípus Európa legnagyobb szélcsatornájában, Ausztriában tesztelték szélsőséges időjárási körülmények között.
Az összes teszt mérési eredményei alapján független bejegyzett szervezet tanúsítványt állít ki a megfelelőségről, amely alapján a Nemzeti Közlekedési Hatóság kiállíthatja a végleges típusengedélyt. A sorozatgyártásról a tesztek lezárását követően döntenek a vasúttársaságnál - mondta Szabó Anett.
A MÁV Gépészet Zrt. reményei szerint a saját fejlesztésű két IC+ kocsi várhatóan 2014 második félévében állhat majd forgalomba.
A MÁV 2012 januárjában jelentette be, hogy a MÁV Gépészet Zrt. 1,4 milliárd forint felhasználásával - amelyből 462 millió forintot tett ki az Európai Unió támogatása - két darab IC+ vasúti kocsit fejleszt, az elkészült járműveket 2013 májusában mutatták be.
MTI
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.