Orbán Imrének, az Autóhitel Alkusz Zrt. vezérigazgatójának a saját piaci felmérése alapján, amelyben kollégái inkognitóban 2 millió forintos finanszírozáshoz kértek ajánlatot 60 havi futamidőre, mégis más a véleménye: nem az ügyfél érdeke áll a középpontban. Míg 2006 környékén szinte önköltségi ár alatti kondíciókkal voltak jelen a kereskedésekben a bankok, mára csillapodott a kegyetlen árharc. Sok finanszírozó arra sem hajlandó, hogy az ajánlatát a hitelalkusz összehasonlító kalkulátorán megmérettesse a konkurenciáéval. Főleg, ha van olyan kereskedői hálózata, ahol sokkal drágábban is el tudja adni a termékét. A gépkocsi-finanszírozási szerződések 90 százalékát pedig az autókereskedésekben kötik, ahol a kereskedő jellemzően a neki nagyobb jutalékot, bevételt hozó ajánlatot javasolja, nem az ügyfél számára legkedvezőbbet.
Ezt tükrözi a begyűjtött 18 finanszírozási ajánlat is, amely alapján - ugyanarra a konstrukcióra, ugyanakkora hitel és futamidő esetén - valamivel több mint 43 és csaknem 62 ezer forint között változott a havi törlesztés. A 18 ajánlat alapján az átlagos részlet 52 384 forint volt, a hivatalos márkakereskedéseknél kevesebb mint 50 ezer, a használtautó-kereskedőknél több (54-55-57 ezer) volt az átlag. Akadt olyan kereskedés is, amelynek két telephelye ugyanarra az autóra, konstrukci-óra más, 60 hónap alatt 45 ezer forinttal eltérő ajánlatot adott.
A témáról az e heti Figyelőben talál részleteket.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.