brusszel


A háromágú csillag kecskeméti üstököse

Merre tovább Mercedes-Benz?
Figyelő Online - Szirmai S. Péter
2013.09.13  07:00   frissítve: 2013.09.12 15:18
mail
nyomtatás
Fél évtizede, 2008 júniusban döntött a Daimler AG. arról, hogy végül Magyarországon, Kecskeméten építi fel 800 millió eurós óriásberuházásával a Mercedes-Benz kompakt járműosztályának új típusait készítő autógyárát. Azóta, az idén már legördült a szalagról a 100 000. autó, a kecskeméti CLA pedig világsiker lett. Az elmúlt 5 esztendőről és a jövő terveiről kérdeztük Frank Kleint, a Mercedes-Benz Manufacturing Kft. ügyvezetőjét.
-Több mint 5 év távlatából, elégedett-e Magyarország beruházási és gyártási adottságaival, az itteni környezettel?

-Nagyon pozitívan éljük meg a partneri együttműködéssel és bizalommal áthatott együttműködést a helyi hatóságokkal, beszállítókkal és intézményekkel. A magyar partnerek szívesen fogadtak minket, és tetterősen támogattak a gyárépítés mindenféle ügyében. Fáradhatatlan részvételük volt a projekt megvalósulásának egyik legfontosabb tényezője, és a jövőben is döntő tényezője lesz a kecskeméti üzem sikerének. Pozíciónkat, mint a régió legvonzóbb munkaadójáét, még jobban ki akarjuk építeni. Magyar partnereinkkel együttesen továbbra is úttörő szerepet játszunk a német mintát követő duális szak- és főiskolai képzésben.

-Nem is beszélve a kormánnyal kötött megállapodásról, mi ezzel a Daimler célja?

-A Daimler AG és a magyar kormány által 2012-ben kötött stratégiai partnerségi megállapodás szellemében továbbra is teljes erővel dolgozunk azon, hogy hosszú távon a kecskeméti régió a magyar autóipar központjává váljon.





-Árulja végre el, hány ország közül, és miért éppen Magyarországot választotta annak idején a Daimler AG, az új Mercedes-Benz üzem helyszínéül?

-Több országban számos hely jött szóba. A kiválasztási tényezők optimális összességét Magyarország, illetve Kecskemét kínálta. Kecskemét kielégíti a Mercedes-Benz gyártóüzemeinek sikeres létesítésével kapcsolatos magas mennyiségi és minőségi követelményeket. A legfontosabb szempont: a megfelelő területű és adottságú telek, az infrastruktúra (közút, vasút) és ellátás (energia, víz, gáz),a beszállítói környezet, kvalifikált munkaerő,az életminőség és a gazdasági környezet volt.

-Milyen pénzügyi és technikai támogatást kaptak a megtelepedéshez?

-A magyar partnerek tetterősen támogattak a gyárépítés minden ügyében. Fáradhatatlan részvételük volt a projekt megvalósulásának egyik legfontosabb tényezője, és a jövőben is döntő tényezője lesz a kecskeméti üzem sikerének. Néhány példa: együttműködés a Kecskeméti Főiskola GAMF karával és a Knorr-Bremsével a német példa szerinti duális főiskolai képzés bevezetésében,- rugalmas munkaidő modellek bevezetése, Kecskemét városának infrastruktúra-bővítése, együttműködés a német munkatársak gyermekeinek német tanterv szerinti, német tannyelvű iskolai oktatásában.

-És most, amikor már termel a gyár, még milyen segítségre lenne szükségük?

-Kecskemét városával és önkormányzatával kiváló az együttműködésünk, rendszeres kapcsolatban vagyunk. Ezt a partnerségen és bizalmon alapuló együttműködést nagyon pozitívan éljük meg. Magyar partnerünk minden síkon erőteljesen támogatott minket a gyárépítésben, és támogat mindmáig. Részvételük volt a projekt megvalósulásának egyik legfontosabb tényezője, és a jövőben is döntő tényezője lesz a kecskeméti gyár sikerének. Sőt, 2012 végén aláírtunk egy stratégiai partnerséget a magyar kormánnyal, amelynek középpontjában az áll, hogy járműipari központtá fejlesszük Kecskemétet és környékét. Mivel csakugyan érezhető, milyen fontos szerepet játszik Magyarországon a járműipar, elégedettek vagyunk az itteni peremfeltételekkel.

-És arról megszületett már a döntés, hogy milyen további beruházásokat, fejlesztéseket terveznek a közel jövőben?

-A Mercedes-Benz új kompaktautó-nemzedéke nagyon jól bejött a vevőknél,továbbra is nagy az igény iránta: egyedül 2013 januárjától júniusáig 202.149 darabot adtunk át az A- és B-osztályból, illetve az új CLA kupéból (+62,7%). További érezhető impulzusokat várunk abból, hogy a következő hónapokban ezek az autók egyre jobban elérhetők lesznek különböző piacokon. Ennek megfelelően a kecskeméti Mercedes-Benz gyár teljes mértékben összpontosít a B-osztály és a CLA, gyártására, hogy a lehető legjobban kielégíthesse ügyfeleink igényeit. A kecskeméti Mercedes-Benz bázis, amelynek felépítésre 800 millió eurót fordított a Daimler, és amelyben már több mint háromezer fő dolgozik, nagyon sikeresen működik, és a Mercedes-Benz Cars globális gyártóhálózatának fontos elemét képezi. A Daimler már a kecskeméti üzem 2012márciusi megnyitásakor kinyilvánította, hogy van ott bővítési potenciál. Ilyen döntés azonban még nem született.

Frank Klein 41 éves
iskolai végzettség és iskola neve: A stuttgarti Berufsakademie-n végzett villamosmérnöki szakirányú tanulmányait követően, 1994-ben karosszériagyártás-tervezőként helyezkedett el az akkori Daimler-Benz AG-nál.
A vállalatnál eddig betöltött pozíciói:
• Összeszerelés-vezető: S-osztály, CL-osztály, Maybach, SLS, Guard, Pullmann, B osztály tüzelőanyag-cella, ülésgyártás, részegység-előszerelés - Daimler AG, Sindelfingen, 2007. október- 2010. január
• A Mercedes-Benz személygépkocsi üzletág ügyvezető igazgatójának executive asszisztense - Daimler AG, Stuttgart, 2005
• CL-osztály összeszereléséért és karosszéria-gyártásáért felelős vezető - DaimlerChrysler AG, Sindelfingen, 2004
• Elektromos/elektronikus egységek összeszereléséért felelős vezető - DaimlerChrysler AG, Sindelfingen, 2002
• A Mercedes-Benz személygépkocsi üzletág gépjármű fejlesztési részleg vezetőjének executive asszisztense- DaimlerChrysler AG, Stuttgart, 1999
• Az „Electric, Electronic Tools and Processes Team" vezetője - Daimler-Benz AG, Freightliner, Portland (USA), 1996
• Karosszériagyártás-tervező - Daimler-Benz AG, Werk Sindelfingen, 1994
Mercedes-Benz Manifacturing Hungary Kft. 2010-től
család,: 3 gyermek
hobbi: oldtimer Mercedes SL, futás, foci




Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás
címkék: Mercedes Benz

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200