brusszel


Miért szűnt meg a Pontiac márka?

Figyelő Online
2013.10.27  20:00   
mail
nyomtatás
A mentőcsomag fejében kellett megválnia a Pontiac márkától 2010-ben a General Motorsnak, ez volt a feltétele a csődközelbe jutott cég kormányzati támogatásának - értesült vasárnap a Jalopnik hírportál
A márka rajongói értetlenül álltak annak idején a General Motors döntése előtt, hogy miért számolta fel a Pontiacot, hiszen a modellcsalád számos nagyteljesítményű, a szakemberek szerint ígéretes jövő elé néző taggal büszkélkedhetett. Blake Rong, az Autoweek szerkesztője előtt azonban Rob Lutz, a GM egykori alelnöke vasárnap egy beszélgetésben fellebbentette a fátylat titokról: a márka felszámolását a kormány a mentőcsomag feltételeként szabta meg.

Blake Rong Twitter-üzenetben robbantotta be a szakmába a hírt, miszerint Lutz elmondása szerint a kormány a támogatás fejében a következő feltételt szabta: "Kaptok 60 milliárd dollárt. Ejtsétek a Pontiacot, különben nincs pénz."A kormánynak a Pontiac márkával szembeni pontos fenntartásairól nem lehet konkrétumokat tudni. A márka több éves "tévelygés" után már felszálló ágban volt, a Pontiac G8 modell kivételesen jó szakértői minősítéseket kapott és már útban volt az új "GTO" modell is.

A Pontiac minden modellje hátsókerék-hajtással rendelkezett, az új G6 modell pedig például ugyanarra a platformra épült volna, mint a Cadillac sikeres ATS modellje. Bob Lutz a GM egykori elnökhelyettesével folytatott beszélgetésben megtudta, hogy a kormány alapvetően két márkára kívánta leszűkíteni a GM modellkínálatát. "Nincs szükségetek ennyi márkára. Egy presztízsmárka és egy tömegmárka bőven elegendő lesz" - hangzott az üzenet. A GM ellenvetését, hogy a Buick modelltől nem tudnak megválni, mert nagyon jól megy Kínában, kormányzati részről elfogadták azzal kikötéssel, hogy "rendben, de minden másnak mennie kell". A GMC-t, amit a kormány a Chevrolettel "gyakorlatilag megegyező" márkának tartott, az attól teljesen eltérő szegmensre pozícionált, így magasabb áron a vállalatnak nagyobb bevételt hozó arculatra való hivatkozással tudta csak a GM megmenteni a pallostól.

Annak ellenére is, hogy a kizárólag hátsókerék-hajtású modellekre pozícionált Pontiac már gyakorlatilag felszálló ágban volt, a kormányt a márkával kapcsolatban csak egyetlen dolog érdekelte: "mennyi pénzt hozott a Pontiac az elmúlt tíz évben"? Semennyit - hangzott a válasz, ami egyúttal meg is pecsételte a márka sorsát - idézi a Autoweek szerkesztője és a GM egykori alelnöke között vasárnap lezajlott beszélgetést a jalopnik.com hírportál.
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Kiegyezés a székely–holland sörháborúban

Magyar politikai siker is a Csíki Sör Manufaktúra és a Heineken kiegyezése - állítják kormányzati informátoraink.

Bajban a taxisok réme

Lemondott az Uber elnöke, Jeff Jones, miután a cég háza táján egymást érték a botrányok.

Alternatív valóságok

Igencsak eltérő a NOB és a helyiek véleménye 
a tavalyi ötkarikás játékok hagyatékáról, de a rengeteg gond mellett van azért néhány sikersztori is.

Jönnek az automata áruházak

Egyre több, főként a fizikai világban aktív nagyáruház vezeti be a legkülönfélébb online és elektronikus eladásösztönző praktikákat.

top200