Aggódva figyelik a CDU és az SPD koalíciós tárgyalásait a nagy német autógyárak vezetői. A munkaidő és az időszakos munka szabályainak szigorítása esetén gyártásuk külföldre telepítésével riogatnak- írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung.
Dieter Zetsche a Daimler, Norbert Reithofer a BMW, Martin Winterkorn a Volkswagen és Karl-Thomas Neumann az Opel vezérigazgatója a Bild am Sonntag interjújában fejtették ki kétségeiket a legújabb koalíciós tárgyalási folyamatokkal kapcsolatban. A CDU és az SPD egyezkedése eddig nem bizonyult túl ígéretesnek- jegyezte meg a Daimler-vezér. Winternkorn és Riethofer pedig arra hivatkoztak, hogy a munkaidő és az időszakos munka rugalmas szabályozása nélkül a német ipar veszíthett versenyképességéből. Ebben az esetben félő, hogy a gyártás nagy részét külföldre telepítik a cégek- vetette fel Dieter Zetsche a Daimler vezetője.
Az IG Metall ágazati szakszervezet adatai szerint a határozatlan idejű munkaszerződéssel rendelkezők száma a német autógyártásban eléri a 763 ezeret. Ugyanakkor 100 ezerre tehető az időszakos munkával rendelkezők, és 250 ezerre a megbízási szeződéssel alkalmazott munkaerő aránya Németországban.
További információk a
FAZ honlapján.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.