brusszel


Nőtt a kiskereskedelem bevétele a saját márkás termékekből

Figyelő Online
2013.08.28  19:37   
mail
nyomtatás
Az üzletláncok saját márkás élelmiszereiből mintegy 168 milliárd forint volt a kiskereskedelem bevétele az első félévben, háztartási vegyiárukból és kozmetikumokból pedig több mint 27 milliárd forint; ez valamivel több a tavaly azonos időszakinál - állapította meg a Nielsen piackutató.
Az elemzés eredményét ismertető szerdai közlemény szerint az élelmiszerek esetében a vásárlók az általuk elköltött pénz 25,5 százalékát adták ki saját márkás termékekre az első félévben, míg egy évvel korábban 25,1 százalékot. Az eladott áru mennyiségét tekintve a láncok saját márkás élelmiszereinek piacrésze stabilan 35 százalék.

A háztartási vegyiáruknál és kozmetikumoknál a boltok bevételének 17,7 százaléka származott saját márkákból január-júniusban, ahogy egy évvel korábban is. Mennyiségi szempontból az évek óta tartó növekedés megszűnt, a saját márkák piaci részesedése 36,8-ról 35,6 százalékra csökkent.

A kereskedelmi - saját - márkás árucikkeket csak egy vállalat vagy egyetlen lánc üzletei forgalmazzák, általában a cég nevével jelzik a termékeket.

Az élelmiszerek között értékben legalacsonyabb a saját márkák részaránya az alkoholos italoknál, édességeknél és a forró italoknál, ennek megfelelően ezekben a termékcsoportokban a legmagasabb a gyártói márkák mutatója - idézi a közlemény Kocsis Esztert, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetőjét.

Az elemzés szerint néhány kategóriában csökkent a kereskedelmi márkák részaránya mind értékben, mind mennyiségben. Ez a gyártói márkák erősödését jelzi a többi között a szénsavas üdítőitaloknál, a tejfölnél, a margarinnál, az édes kekszeknél és a jégkrémeknél. Szintén javult a gyártói márkák piaci pozíciója a háztartási papíráruknál és a fogkeféknél.

A Nielsen felmérése szerint a megkérdezett magyar vásárlók 55 százaléka ugyanannyi kereskedelmi márkás terméket vesz, mint egy évvel korábban, 31 százalék pedig többet. A válaszadók 63 százaléka azért, mert olcsóbbak, mint a gyártói márkás termékek.
Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.