brusszel


Ötszázzal hasít a japán gyorsvasút

Figyelő Online
2013.06.04  14:53   
mail
nyomtatás
A lebegő mágnesvasút (maglev) új, 500 kilométer/órás utazósebességre képes generációját mutatták be a hét elején Japánban, amely a vasúti rendszert fejlesztő cég szerint az első lépés a szupergyors szerelvények üzembe állításához vezető úton.
Az L0 névre keresztelt, öt kocsiból álló, 15 méteres áramvonalas "orral" rendelkező szerelvény tesztelését szeptembertől kezdik meg - jelentette kedden a japán sajtó.

A fejlesztő Közép-Japán Vasúttársaság (JR Tókai) tervei szerint a vonat 2027-ben állhat forgalomba Tokió és Nagoja között, 40 percre csökkentve a két város közti menetidőt. A Tokiót az ország második legnagyobb városával, Oszakával összekötő pályaszakasz 2045-re készül majd el, ezen a viszonylaton a jelenleg nagyjából 2 óra 25 perces menetidő 65 percre rövidülhet.

Az L0-ást egy tíz éven át tesztelt - és 581 kilométer/órás sebességrekordot felállító - prototípusból fejlesztették ki, ez az első japán maglev-szerelvény, amelyet kifejezetten utasszállításra terveztek.

A világon jelenleg egyetlen tömegközlekedési célokat szolgáló nagy sebességű maglev - azaz a kerekek helyett mágneses mező által pályán tartott és hajtott vonat - közlekedik a kínai Sanghaj városában. Korábban Kína több hasonló vonal építésének lehetőségét is tanulmányozta, de a magas költségek miatt végül a "hagyományos", sínen futó gyorsvonatok mellett döntött.

A JR Tókai szerint a magas költségek ellenére a beruházás mellett szól, hogy a Tokiót és Oszakát összekötő, 49 éve épült Csúó Sinkanszen vonal karbantartására amúgy is hatalmas összegeket kénytelen áldozni a cég.
Kapcsolódó cikkek
MTI
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Ötvenmilliárd feletti tőke a startupoknak

Az új ciklus első Európai Uniós forrásból finanszírozott kockázati tőkebefektetése a debreceni Insimu Patient volt, amely tőkét kapott a Hiventurestől.

Budapesti konferenciával indul a FabLaBNet

Az Európai Unió által támogatott új projekt, a FabLabNet március 28-án indul a partnerek által közösen, 3D-nyomtatott alkatrészekből épült rakéta jelképes kilövésével..

Kaposváron oktatják a jövő startup vállalkozóit

Európában is egyedülálló digitális oktatási platformmal és a diploma mellett akár befektetési lehetőségekkel is várja a Kaposvári Egyetem 2017-ben hallgatóit.

Másfél milliárd 6 erős nagyprojektre

A Bay Zoltán Kft. másfél milliárd forintnyi magas hozzáadott értékű kutatási, fejlesztési és innovációs projektek fejlesztését kezdi meg.

top200