"Ez a kiemelkedő összegű megrendelés megerősíti az Alstom stratégiai pozícióját a nemzetközi gördülőállomány piacon és mutatja azon szakmai képességét, hogy adott projektekre helyi kapacitást és know how-t hozzon létre" - mondta Deák László, az Alstom Hungária Zrt elnök-vezérigazgatója. „E nagy jelentőségű projektben részt vehet az Alstom budapesti Közlekedési Informatikai Megoldások részlegének szoftver tesztelési központja is, amely az új járművek vonatvezérlő rendszer szoftvereinek (TCMS) tesztelését végezheti" - tette hozzá Deák László.
A megbízás keretében az Alstom a helyi igényeknek megfelelő X'Trapolis Mega típusú személyvonatokat gyárt majd. A Dél-Afrikában szabványos, keskeny (1067 mm-es) nyomtávon futó vonatok utazósebessége 120 km/óra lesz, amely a későbbiekben 160 km/órára növelhető. Az egyenként 6 kocsiból álló szerelvények 1.300 utas gyors és kényelmes utazását biztosítják majd.
Az új, egyterű, 95%-ban újrahasznosítható anyagokból gyártott szerelvények légkondicionáltak lesznek, utasterük pedig ergonomikus ülésekkel és modern fedélzeti információs rendszerrel lesz felszerelve, mindemellett pedig wifi alapú internet hozzáférést biztosít majd az utasoknak. Az első új szerelvényt 2015-ben állítja forgalomba a gyártó, de a gyártás 2025-ig tart majd. Az Alstom mindemellett 2033-ig, azaz a gyártás megkezdésétől számított 18 évig biztosítja a szerelvények karbantartását és alkatrészellátását.
A fejlődő országokban nem ritka a hasonlóan grandiózus vasúti fejlesztés, Tunéziában TGV vonalakat fejlesztenek, Törökországban is rohamosan fejlődik a nagysebességű vasúti hálózat. Az 50 milliós lakosságú Dél-Afrika 22 ezer km-es vasúti hálózatának fejlesztésére arányosan is jóval többet fordít, mint a 8 ezer km-es hálózattal rendelkező Magyarország, a program keretében beszerezni kívánt szerelvénymennyiség nagyságrenddel több, mint amennyi új vonatot hazánkban az elmúlt 20 évben beszereztek. Modern motorvonatból a MÁV-nak 60 darab Stadler Flirt, 10 darab Bombardier Talent és 23 darab Siemens Desiro van csupán az állományában.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.