brusszel


Repülj haza Wizz Air!

Figyelő Online - Brückner Gergely
2013.09.17  17:23   
mail
nyomtatás
A tőkepiaci szakma különböző pletykákra alapozva azt találgatja, hogy mikor vezetheti be valamelyik tőzsdére a részvényeit a Wizz Air és egyáltalán melyik parkettre készül. Az Equilor Befektetési Zrt. vezetője szerint a cég jobban járna Budapesttel, mint Londonnal.
Egész nyáron záporoztak, a hivatalosnak semmiképpen sem nevezhető információk a Wizz Air fapados légitársaság tőzsdére lépéséről. Előbb az terjedt el, hogy eljött az idő, most lenne érdemes debütálni, hiszen kedvező a tőkepiaci hangulat, szétkapkodják a befektetők az ilyen cégeket.

Aztán híre kelt, hogy a társaság vezetői inkább Londonban lépnének parkettre, Budapesten pedig vagy egyáltalán nem, vagy csak kiegészítő jelleggel. Végül már azt is tudni vélték a jólértesültek, hogy milyen befektetési házak segíthetik a kibocsátást. Szécsényi Bálint, az Equilor Befektetési Zrt. vezérigazgatója (egyben a Budapesti Értéktőzsde alelnöke) szerint valójában nem csak a hazai parkett, de maga a cég is jobban járna, ha a budapesti piacot választaná. Bár itthonról nézve, a magyar háttér, a magyar vezérigazgató miatt hajlamosak vagyunk a Wizz Airt a legnagyobb fapados cégekkel egybevetni, valójában azért a Wizz Air egy nagyságrenddel kisebb, mint az iparág legnagyobbjai, vagyis a Ryanair, illetve az easyJet.

Ugyanakkor a Vueling, vagy a Jet2 szintjét már üti a 45 darab A320 Airbus-ból álló flotta, a 96 desztináció és az évi 12 millió utas. Ám egy ekkora cég Londonban könnyen elveszve, egész egyszerűen nem kapná meg azt a figyelmet, amely egy sikeres tőzsdei jelenléthez szükséges. Szécsényi Bálint szerint a Wizz Air itthon viszont kedvelt „hazai" cég lehetne, hiszen van magyar múltja, munkatársai, topvezetője és sok egyéb kötődése. Az természetesen inkább erőssége, mint hátránya, hogy működésében, bevételeiben a magyar forgalom csak kisebbséget jelentenek, de ha belegondolunk, ma a BÉT-en az ilyen cégek, például a gyógyszeripari Richter Gedeon a legsikeresebbek. És mi az az előny, ami miatt jobb lehet Budapest, mint London?

A Wizz Air itthon az ötödik legnagyobb tőkeértékű cég lehetne. Iparági sztenderdek alapján a kapitalizációja közel 300 milliárd forint lehetne, aminél a Mol, az OTP, a Magyar Telekom határozottan értékesebb, a Richter már csak egy kicsit, de az Egist meg is előzhetné a cég tőkeértéke. Így a cég szinte biztosan az elemzői érdeklődés kereszttűzében maradna, ami nagyon fontos egy részvény életében, de az sem elhanyagolható, hogy előbb a magyar BUX, utána pedig a nemzetközi feltörekvő piaci indexekbe is könnyen bekerülhetne a papír. Ráadásul, a sok kóklertől fertőzött magyar tőkepiacon jól jönne végre egy igazi sikersztori, egy olyan részvényes történet, amikor a befektetőket nem csak lehúzza valami fehérgalléros kalandor, hanem valódi társaság valódi növekedésében lehet részes a részvényes!

 

Kapcsolódó cikkek
mail
nyomtatás

Hozzászólások

Le Pen az EU-s népszavazásról

Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.

Megszavazták a "CEU-törvényt"

A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.

Újabb vizsgálat tárgya a Hungast

Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.

Szíriai fegyveresekkel állt kapcsolatban a szentpétervári merénylő

A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.



Trump harca

Egyelőre nem sok sikert könyvelt el a tabudöntögető új amerikai elnök, ami a gazdaságélénkítési tervére is árnyékot vet.

Mankó a hitelzűrzavarban

Fogyasztóbarát bankkölcsön

Bankból a katedrára

Rekordszámú gyereket sikerült elérni az idén a pénzügyi tudatosságra nevelő programmal.

A nagy meglepetés

Lakossági állampapír-vásárlás

top200