Az elmúlt néhány évben az IoT az egyik leggyakrabban használt, mégis gyakran félreértett koncepcióvá vált az üzleti világban. Miközben számos iparágban már megragadták az általa kínált lehetőségeket, a pénzügyi szolgáltatásoknál és a bankszektorban még csak most kezdik felfedezni, hogyan segíthet az IoT abban, hogy új szintre lépjen az ágazat.
Összekapcsolt információk
A dolgok internete egy lépéssel tovább megy, mint a Big Data és az elemzés azáltal, hogy az információt könnyen elérhetővé és „fogyaszthatóvá" teszi más rendszerek és hálózatok számára. Az IoT tulajdonképpen úgy működik, mint egy közvetítő eszköz, ami segít az információt olyan erővé formálni, amely képes fokozni a hatékonyságot, növelni a termelékenységet és javulást hozni az ügyfélélményben.
Pénzintézetek arra is használhatják e technológiát, hogy kényelmesebbé és a felhasználók számára is jövedelmezőbbé tegyék a bank- és hitelkártyák használatát. A gyakorlati alkalmazási lehetőségek között szerepel például, hogy a bank elemzi, hogy az egyes területeken milyen élénk a gyalogos forgalom, és ott helyez el újabb ATM-eket, ahol a legnagyobb.
Helyszíni kedvezmények
A bankok emellett kezdenek együttműködni olyan cégekkel, mint az Edo, annak érdekében, hogy már a vásárlás pillanatában megjutalmazhassák ügyfeleiket azért, hogy az ő szolgáltatásukat választották. Ebben az esetben az IoT technológiát arra használják, hogy meghatározzák, olyan kereskedőnél vásárol-e az ügyfelük, aki kínál valamilyen kedvezményt, akciót, és ezek azonnal aktiválódnak, amint a fogyasztó, használja a bank- vagy hitelkártyáját egy adott üzletben. Ez azért jelentős, mert az Accenture egy friss felmérése szerint a bankokon egyre nagyobb a nyomás, hogy összekössék ügyfeleiket kiskereskedőkkel, biztosítókkal, orvosokkal, légitársaságokkal és szállodákkal, hogy olyan, hozzáadott értéket képviselő szolgáltatásokat nyújtsanak számukra, amelyek találkoznak az igényeikkel és az életstílusukkal.
Az IoT és az elemző rendszerek párosítása képessé teszi a bankokat arra, hogy földrajzi hely-alapú, valós idejű kedvezményekkel kényeztessék el ügyfeleiket. Az ilyen megoldásokon alapuló kedvezmény programok indítása a jövőben fontos megkülönböztető tényező lehet a piaci átlagból kitűnni vágyó bankok számára.
Prioritások között
Az ügyfélélmény javításának jelentőségét jól érzékelteti a Forrester által az SAP megbízásából végzett felmérés is. A globális nagyvállalatok informatikai és üzleti vezetői körében végzett kutatás során a megkérdezettek 83 százaléka említette ezt a kiemelt üzleti prioritások között. Ez azt jelenti, hogy ügyfelek jobb kiszolgálását még a bevételek növelésénél is fontosabbnak tartják, hiszen ezt csak 81 százalékuk említette a legfontosabb célok között. A technológiai fejlesztések középpontjában pedig az adatalapú döntések támogatása áll. A megkérdezettek 71 százaléka a következő 12 hónap kulcsfontosságú feladatai között említette az it-részleg számára az adatok és elemzések használatának javítását. Valamivel több mint kétharmaduk pedig az informatikai rendszerek modernizálását emelte ki, de ugyanilyen arányban voltak azok is, akik az IoT technológiák körének bővítését is a legfontosabb feladatok közé sorolta.
Marine Le Pen államfővé választása esetén megvárja a német és az olasz parlamenti választások eredményét, mielőtt népszavazást ír ki.
A jövőben akkor működhet oklevelet adó külföldi felsőoktatási intézmény Magyarországon, ha működésének elvi támogatásáról államközi szerződés rendelkezik.
Mégsem jön létre a menza cégek tervezett fúziója. Egyelőre nem vásárolja meg a Hungast Zrt. a Sodexot, mert nem teheti. A Gazdasági Versenyhivatal közbelépett.
A felrobbantott pokolgép hasonló volt ahhoz a másikhoz, amelyet később a Ploscsagy Voszsztanyija metróállomáson hatástalanítottak.